Przy przeprowadzaniu analizy porównawczej z wykorzystaniem metody koszt plus, metody ceny odprzedaży oraz metody marży transakcyjnej netto…
WięcejCeny transferowe
Transakcje z podmiotami powiązanymi z roku na rok intensywniej skupiają uwagę władz skarbowych. Resort finansów systematycznie wdraża zmiany w rozliczeniach podmiotów powiązanych, aby mogły być one bardziej przejrzyste, a rozliczenia bezpieczniejsze. Ostatnie nowości w obszarze cen transferowych zostały wprowadzone w obszernym pakiecie zmian podatkowych w ramach Polskiego Ładu. I to nie koniec. MF zapowiedział kontynuowanie prac w zakresie zmiany regulacji podatkowych w tym obszarze.
Stąd w naszych artykułach podejmujemy tematykę cen transferowych i transakcji między podmiotami powiązanymi. Sygnalizujemy pojawiające się wyzwania, opisujemy zmiany w prawie, czy analizujemy wytyczne MF.


KubińskaPartner, Head of Transfer Pricing

GoławskaManager, Transfer Pricing

KubiśPartner, Tax Advisor
Najnowsze posty
Case study – przeprowadzenie analizy porównawczej dla transakcji finansowej
W analizowanym przypadku spółka prowadzi działalność w branży retail która to obejmuje sprzedaż detaliczną towarów i usług bezpośrednio do odbiorców końcowych.
WięcejCase study – przeprowadzenie analizy porównawczej dla transakcji świadczenia usług
W analizowanym przypadku spółka prowadzi działalność w branży retail która to obejmuje sprzedaż detaliczną towarów i usług bezpośrednio do odbiorców końcowych.
WięcejTechniczne aspekty przygotowania analiz porównawczych
Analizy porównawcze stanowią jeden z kluczowych elementów w procesie ustalania i weryfikacji cen transferowych, a ich poprawne przygotowanie ma bezpośredni…
WięcejKryteria selekcji próby dla celów przygotowywania analiz porównawczych sporządzanych w oparciu o zewnętrzne bazy danych i metodę marży transakcyjnej netto
Istotnym aspektem przygotowania analiz porównawczych dla transakcji zawieranych z podmiotami powiązanymi jest właściwe dobranie kryteriów.
WięcejCase study – wykorzystanie metody ceny odprzedaży w praktyce
W analizowanym przypadku spółka prowadzi działalność w branży retail która to obejmuje sprzedaż detaliczną towarów i usług bezpośrednio do odbiorców końcowych.
Więcej