Podatnicy zobligowani do sporządzenia dokumentacji cen transferowych stoją przed kluczowym zadaniem udowodnienia, że ceny w transakcjach wewnątrzgrupowych są ustalone zgodnie…
WięcejCeny transferowe
Transakcje z podmiotami powiązanymi z roku na rok intensywniej skupiają uwagę władz skarbowych. Resort finansów systematycznie wdraża zmiany w rozliczeniach podmiotów powiązanych, aby mogły być one bardziej przejrzyste, a rozliczenia bezpieczniejsze. Ostatnie nowości w obszarze cen transferowych zostały wprowadzone w obszernym pakiecie zmian podatkowych w ramach Polskiego Ładu. I to nie koniec. MF zapowiedział kontynuowanie prac w zakresie zmiany regulacji podatkowych w tym obszarze.
Stąd w naszych artykułach podejmujemy tematykę cen transferowych i transakcji między podmiotami powiązanymi. Sygnalizujemy pojawiające się wyzwania, opisujemy zmiany w prawie, czy analizujemy wytyczne MF.


KubińskaPartner, Head of Transfer Pricing

GoławskaManager, Transfer Pricing

KubiśPartner, Tax Advisor
Najnowsze posty
Case study – przeprowadzenie analizy porównawczej dla transakcji zakupu licencji na wykorzystanie znaku towarowego
W analizowanym przypadku spółka działa w ramach dużej grupy kapitałowej. Grupa ze względu na skalę działalności posiada zastrzeżony znak…
WięcejTrudne do wyceny wartości niematerialne a ceny transferowe
Pomiędzy podmiotami powiązanymi dochodzi w obrocie gospodarczym do zawarcia różnego typu transakcji – towarowych, usługowych, finansowych i innych….
WięcejDobór wskaźnika rentowności w analizie porównawczej w ramach dokumentacji cen transferowych
Przy przeprowadzaniu analizy porównawczej z wykorzystaniem metody koszt plus, metody ceny odprzedaży oraz metody marży transakcyjnej netto…
WięcejCase study – przeprowadzenie analizy porównawczej dla transakcji finansowej
W analizowanym przypadku spółka prowadzi działalność w branży retail która to obejmuje sprzedaż detaliczną towarów i usług bezpośrednio do odbiorców końcowych.
WięcejCase study – przeprowadzenie analizy porównawczej dla transakcji świadczenia usług
W analizowanym przypadku spółka prowadzi działalność w branży retail która to obejmuje sprzedaż detaliczną towarów i usług bezpośrednio do odbiorców końcowych.
Więcej