Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Spread the love
Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Na koniec roku obrotowego każda jednostka prowadząca księgi rachunkowe zobowiązana jest do przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich składników aktywów i pasywów. W dobie powszechnej elektronizacji oraz w aktualnym stanie epidemii, wielu przedsiębiorców zastanawia się czy można tradycyjną „papierową” metodę zastąpić wysłaniem prośby o potwierdzenie salda e-mailem.

Komitet Standardów Rachunkowości dopuszcza wysyłanie wezwania do potwierdzenia wysokości salda oraz odpowiedź na nie mogą drogą elektroniczną. Równocześnie jednak uzależnia użycie tej metody od spełnienia konkretnych warunków.

O szczegółach pisze Aleksandra KiełtykaRzeczpospolita.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *